söndag 27 mars 2011

Kass service

Bar B Ko var en sådan besvikelse igår! Hur kan detta hända min absoluta favorit restaurant har blivit till en med sådan fruktansväd service! Allt på grund ut av att de tagit in massa nya servitriser som troligen aldrig serverat i hela sitt liv, har de ens gått hotell & restaurant linjen? Till och med jag hade kunnat servera bättre än sådär!
Vi kom strax innan halv nio sedan kom det två sällskap efter oss. Det ena sällskapet på tre personer satt snett bredvid oss och de andra sällskapet på två personer satt bakom oss.
Då börjar hon ta beställningen av sällskapet på tre personer, varav de ska ha fördrinkar, så då fixar hon givetvis det. Sedan tar hon beställningen av de två som sitter bakom oss, liksom hallå! Varför tar du inte oss, undrar ju jag för mig själv! Ja sedan så är de några som vill betala, då fixar hon det och plockar disk från deras bord. Sedan är de ett annat sällskap som vill ha desert och de satt dessutom bredvid oss!
Sedan får vi hjälp! Jag tänkte att de måste varit första gången hon jobbat där! Men hur kan man ta in en sådan obegåvad person? På en sådan restaurant?! Det är ju inte direkt billigt att äta där! Dessutom är ju ägaren Jens extremt trevligt och duktig och han har alltid haft utomordentlig personal förr! Men sedan i somras börjar det gå utför där! Tjejer kan tydligen inte servera! Usch och fy! Jag vet inte om jag tänker gå dit på ett riktigt bra tag igen! I så fall ska jag se till att det är rätt personal som jobbar!
Känner inte för att ha en kass brud som ska sträcka sig framför mig hela tiden! Och dessutom ignorera oss i 30 minuter! BLÄ.
Maten var i alla fall god, tur var väl det!

Helgen har för övrigt varit lugn, var hos Jonas i fredags.

I kväll laddar jag in för häst hoppningen kl 21!

Inga kommentarer: