måndag 28 mars 2011

Jobbig dag. Jobbig kväll?

Dagen har minst sagt varit jobbigt, inte vädret eller hästarna utan min fina underbara hund Cera! Det är ju så att hon skäller på allt som hon är väldigt osäker på! Om det är nära eller 500m bort spelar ingen roll! Just nu håller ju bönderna på med sina traktorer över allt ute på fälten och Pär som har några fält runt om kring har ju en väldans massa medarbetare så när de är på ett fält och sätter sallad(?) så får ju min inte fullt så underbara hund Cera spunk på dem, hon skäller och springer nästa hela vägen bort till dem! Ah vad jobbig hon är så jag får ju på med koppel och träna, träna, träna med henne! Sedan gör hon inte det mer.. till det kommer en ny traktor eller ännu fler människor. Eller när hon legat inne någon timme och kommer ut, då börjar hon om igen. Jag tycker dock att hon är lite bättre nu på eftermidagen än vad hon var i morse.
Så jag antar att kvällens träning hos Berra inte kommer bli den lättaste. I kväll ska jag få hjälp när jag plockar henne från bilen och sedan ska vi alla jobba utanför planen i kväll. Hundarna känner ju så väl till denna grusplanen, så där är de flesta extremt lydiga! Det bästa med kvällen är nog att det är ljust så vi slipper belysningen! Underbart med sommartid!

1 kommentar:

Sofie sa...

Sv: Såg inte din kommentar förrän nu... Han är faktiskt rätt liten, ca 144 cm och 9 månader. Men Tjolle växte ju sent så det gör förhoppningsvis Lincoln också, vill ju inte rida runt på en ponny ;)

Lycka till ikväll, det är sjukt jobbigt med hundar som skäller, Tiger är likadan...