torsdag 10 mars 2011

Dålig uppdatering här.

Tyvärr nu när jag bloggar om häst biten på den nya bloggen blir det nog lätt så att jag inte bloggar här :(
Men ska försöka göra det ett par gången/vecka i alla fall!

I går var det ju träning för Chanette Bellander, det var jätte bra träning och det gav mig hur mycket som hellst! Hon är verkligen super duktig! Jag fick ju då äntligen problem på träningen, hon ville bara rusa rundor i ridhuset, ville inte komma ihop sig någonstans, vilket då blev resultatet i att hon sprang för mycket in i hindrena och det blev bara en fight mellan min hand och hennes mun!
Så efter jag hoppat första rundan och alla andra hoppat så blev det lite lägre ca 90-1m och banan var på 15 språng så skulle hon gå samlat så hon fick hoppa upp sig och hon skulle tillbaka direkt! Jag flyttade henne jätte mycket för min inner skänkel i alla svängar så att hon kom ut med rumpan och därför var tvungen att samla sig själv! Så jag slappa sitta och bråka med hennes mun. Sedan fick jag pausa henne och det var en annan som hoppade. När jag hoppade banan igen var hon som en helt annan häst hon var så underbar!! Hon lyssnade direkt för små små hjälper och var kvar hela tiden! Jätte fin! Så jag fick igenom jobbet och allt stämde så fint!

Så nu på lördag ska jag på Pay and Jump, ska bara hoppa 90 & 1m för att kunna rida riktiga skolrundor på henne! Så länge hon inte vill lyssna är det ingen ide att åka på tävling eller att hoppa högre än detta!

När Mikkis hade hoppat klart igår så fick hon värsta nässel utslagen över hela kroppen!!! inklusive ansiktet! Så vi fick åka till akuten, som tur var fick vi hjälp direkt!
Men det var nog som tur var inget jätte allvarligt för under den tiden vi var där (nästan 2h) så gick så gott som allt ner, men hon fick ändå medicine för att vara på den säkra sidan! Läskigt!!!

I dag började vi med att ta upp Zorro och Classic i ridhuset! Jag red Zorro medans Mikkis skrittade Classic. Det var första gången Zorro hade sällskap och han tittade bara lite på Classic någon gång annars brydde sig inte! Han är så duktig! :)

Efter det kom Marianne och beh. Zorro det var inget speciellt att göra på honom, bara något litet bar vid länd/kors!

Sitter nu och väntar på mat, sedan blir det duschen innan jag ska köra i detta äckliga vädret hem till Jonas!
Det är ju perfekt mys väder i alla fall! :)

Snart är det helg! Skönt!
Vi har bestämt oss för att inte åka till Helsingborg för att se på SM där är ju inga starter villket jag tycker är rätt!! Stå på er svenska ryttare!! Ni ska inte behöva betala så mycket pengar för en sådan tävling!!

Håller med allt man läser över allt som Daniel Zetterman säger!! Sverige är kvar på 70-talet när det kommer till underlag mm! Satusen på tävlingarna är vedervärdiga.
Dessutom blir allt så mycket dyrare hela tiden, de bara höjer alla priserna, sedan får man så mycket mindre prispengar! Nej fy!

Hade jag valt mellan SM och en bra tävling utomlands så hade jag absolut åkt utomlands, även om det varit en mindre tävling!
Det är framförallt våra hästar värda!

1 kommentar:

Sofie sa...

Sv: Vad skönt! Kan vara bra för egen del att veta också. ;) Hon blir nog en kanonmamma!