lördag 12 mars 2011

Pay n Jump

Efter stallen var klara idag blev det lunch, innan vi skulle åka iväg till Ballingslöv för att hoppa lite med Classic.

Jag har ju fått känslan av att hon kommit på att hon kan stanna på tävling, så det är ju bra att ”lura” henne med en pay n jump.

Hoppade 90 & 1m. Hon gjorde alla hinder så fantastiskt bra, förutom Ett.. Två vågplankor med vattenmatta under och två bredvid. Det var tydligen det farligaste hon sett, för hon tvärstannade 15m bort! Alla fyra hovarna i marken vill jag lova.

Jag fick givetvis fram henne för att kika på det (som hon redan hade gjort minst tio gånger innan jag började hoppa) Sedan provade jag igen, samma sak gjorde hon. Så de la ner båda plankorna platt på backen. Så försökre jag få henne att gå över men icke. Detta resulterade i stegring på stregring, tills jag tog mitt förnuft till fånga och snurrade henne runt, runt på en liten volt. Sedan kom jag om på mattan och hon hoppade, Högt över. Sedan fortsatte jag på banan, hon skötte allt annat så exemplariskt, jätte fin att rida! När jag var klar med banan hoppade jag vatten mattan igen, utan problem, men väldigt spänt!

I 1m fick planken ligga kvar över mattan, men ca 80 högt. Tror ni att hon hoppade det??! Inte då utan hon började stå på bakbenen igen, så jag snurrade runt henne direkt och sedan kom jag om på hindret och då hoppade hon, med plankor på. Resten av banan fick fint, då hade det dessutom kommit in en stor vit grind. Jag avslutade även denna banan med att hoppa vattnet, denna gång på rätt höjd, 1m.

Men jag känner ju att troligen har hon ju lärt sig att stå på bakbenen nu.. Så jag planerar att åka till ett annat ridhus och hoppa kommande vecka. Får se hur hon beter sig då. Trist, det är ju en sådan fin häst! Älskar henne!!

Tänker inte ge upp!

I morgon blir det ett skritt möjligen lite trav pass för Zorro, nu när han ska ha det lugnt en vecka eller så kan man ju träna lite på att han ska lära sig mina hjälper mm.

Catie kunde jag börjat longera igår, men det blev inte av. Det blev heller inte av idag så jag får helt enkelt ta tag i saken i morgon! :)

Sedan ska jag även pyssla om våra fina tre åringar.

Har kollat på melodifestivalen i kväll, vad annars. Innan jag kollade ville jag ju ha Eric som vinnare men redan efter första bidraget hade jag bestämt mig Dannys framträdane var så mycket bättre. Jag var ju i Thailand när han körde sist så jag hade ju inte sett det..aja skit samma.

Första dagen utan Mikkis känns tom och tråkig! Jag längtar till Falsterbo, ingen som har en nice husvagn eller Husbil att hyra ut? :)

Ha det bra

3 kommentarer:

Sandra Johansson sa...

Sv: jag tävlade ponny i osby, hon har haft lite problem med den. Men jag red den 90 o 100 o hade 0 fel i första o 4 fel i andra. Fin ponny hon har =) Vad tramsig Classic är fast den stora fuxen jag hoppa hos där i ballingslöv i vintras var också livrädd för de blåa mattorna med blåa plank.. haha. då kanske vi ses hos oss en dag? :) Kram!

Sandra sa...

Precis! Ja då, klart vi har vattenmattor. en liten rund och en stor blå! Vilken dag kommer ni?! ;)

Emelie sa...

Sv: Såg nyss att du lämnat en kommentar i min blogg. Jag är i ett stall 5 mil söder om Stuttgart i Tyskland, Reitanlage Heiligenbronn heter det. :) Jag älskar också ridhuset, fast det är också väldigt tittigt med glasvägg på ena sidan.