söndag 20 februari 2011

Tävlings fattigt..

Det är riktigt tråkigt när jag går in på TDB och tittar, det finns inga tävlingar som passar mina hästar och mig själv.
Ska till Flyinge och hoppa unghäst, (fanns bara bra klasser i unghäst avdelning) men efter det finns ju ingenting!
Det är bara allsvenskan om det finns bra klasser. Skit tråkigt.
Får väl hoppas på att det går bra och att de känns fräscha så att jag kan gå upp i de klasser som finns.

Zorro skulle debuterat 2/4 var det tänkt men helt plötsligt ska inte Hässleholm ha sin tävling. Varför?! jag brukar alltid debutera min unghästar där, då jag tycker det är ett toppen ställe att göra det på. Kör tiden ligger på ca 45 min och där är stor bra parkering, två stora framridnings banor, framhoppning inomhus och stort ridhus. Dessutom har de alltid 0.90 och 1m.

Så nu finns det absolut ingen tävling som jag känner att jag kan debutera honom på. Ända nära stället är Östra Göinge, men deras tävlingsplats är under ALL kritik!! Litet trångt, smala "ridvägar" mellan banan (som också är 2 dec djup och LITEN) ner en låång brant nerförs backe till ridhuset.
Har man otur väljer de det sämsta banbyggaren genom tiderna dessutom (nämner inget namn..)

Ska jag behöva vänta till ute säsongen börjar innan jag kan tävla?

Jag brukar ju i vanliga fall ha svårt att välja tävlingar till mina äldre hästar för det finns ju så många tävlingar i Skåne. Så är inte fallet. :(



2 kommentarer:

Sara sa...

Sv. Tack snälla! Och detsamma, ska absolut följa er blogg i fortsättningen!

Anette sa...

Hej Eva och Camilla, satt och sökte lite på min gamla sköthäst Piruette (Belovas mor) från ridskoletiden i Stockholm i början av 80-talet. Hittade rätt många avkommor och era verkar ha presterat mest. Skulle vara roligt om ni hörde av er till mig och skrev ner några av avkommorna och deras tävlingsresultat när ni har en stund över någon dag. Kanske ngt foto? så småningom blir det nog något på min hemsida om hästarna i mitt liv och lite om sånt runt omkring dem med kopplingar Stockholm - Skåne där jag nu bor. Era hästar skulle passa in. Min e-post: havren@telia.com
Hälsningar Anette