måndag 21 mars 2011

BERRAS

Jisses vad kul det är med Berras hundägar skola!
Jag lär mig så mycket och när det går så bra som idag då är det absolut inget att klaga på! Vi är en jätte stor grupp, massa störningsmoment och så gott som alla går runt huller om buller med lösa hundar. Cera min lilla sötnos är helt fantastisk! Det är nog det bästa stället som finns att gå med sin hund. I alla fall om man frågar mig!
Berra är så super super duktig, givetvis alla hans medhjälpare också! Jag är mållös, vet inte vad jag ska säga mer! Det är bara så bra!
Längtar redan till nästa vecka. Då ska jag få lite extra hjälp med Cera.
Problemet är när vi kommer dit och jag tar ut henne för att gå till plan så skäller hon som en galning på allt och alla andra. Hon är väldigt "rädd" och "osäker" det är inget aggresivt i henne där. Hon lyssnar inte på mitt komando, så jag vill gärna att Berra och de andra ser så att jag kan få hjälp med detta problem.
När vi väl är inne på banan med alla andra gör hon aldrig så, finns inte en tendens till det beteendet. Har ju lite samma problem här hemma. Hon kan skälla på en traktor som är med än 500m bort på ett fält! Hon är troligen, vad jag ser i alla fall rädd för saker som hon inte riktigt vet vad det är. Det har blivit värre nu när hon troligen börjar komma in i sin första löpperiod.
Aja, nog om hundar :)

I morgon ska jag köra till stan vid 11, sen ska jag vara där några timmar, ska nämligen till Frisören :):) Om det inte tar allt för långtid så ska jag försöka hinna ta en kaffe med min bror Niklas! Länge sedan vi sågs nu!

På kvällen kommer Jonas, mysigt som alltid! :)

Ha en bra kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur går det med din skällande hund? Jag har samma problem med min hund. SKäller på allt och alla men är ju allt annat än arg.

asa@200500.com