torsdag 17 februari 2011

Home Sweet Home


Känns bra att vara hemma. Dagen har gått fort, gick upp 07.20 efter nästan 11h sömn :)
Packade upp det mesta ur väskan, sedan blev det frukost innan jag gick ut och red Zorro. Han har utvecklat jätte mycket under tiden jag var borta, pigg som bara den, red direkt utan att longera, det hjälper ju till en del. Energin tar ju slut efter 10 minuter.
Mikkis har "hoppat" honom två gånger. Så på lördag ska jag "hoppa" Vi tänkte ha den lilla mattan under ett hinder, gäller att börja i tid. Han har ju löshoppat över den, så klart utan att bry sig :)

Catie tog jag direkt efteråt, hon hade tydligen varit jätte sur undertiden jag varit borta och inte blivit riden nu de senaste dagarna för jag tänkte att hon kanske vill vila lite.
Det visade sig att det är något fel på henne, hon måsta ha ordentligt ont någonstans för hon går inte att rida. Jag kan ha helt långa tyglar och försöka trava henne bara runt ridhuset men hon vill inte i höger varv, hon beter sig jätte mysko, känns som en rejäl låsning någonstans. Tråkigt, Marianne kommer om en vecka. Tror att hon får skrittas lite under tiden.

Classic, var jätte fin som alltid, underbara häst, hon är fortfarande lite svag i galoppen, men så fort man kan ut och galoppera kommer det gå snabbt att få henne bra där också. :)

Om en vecka så åker vi till Göteborg, så kul. Som vi har längtat! Nu ska jag äntligen få en massa inspiration för mina kommande tävlingar.
Helgen efter ska jag åka till Flyinge och tävla, hoppas på båda hästarna, vi får se.

Nu ska jag ut i stallet och pyssla lite med de andra två av våra hästar, sen blir det att kvälls fodra och pussa lite på de allihopa :)

Ska plugga en del sen.

2 kommentarer:

Lollan sa...

Härligt att ha dig hemma igen. Måste varit skönt att få känna lite värme ett tag. Synd på Catie =( Men det är kul att höra att det går bra med de andra, Catie kommer snart igen ju =)
Är det redan Göteborg? Tiden springer ju i väg...

Sandra Johansson sa...

Välkommen hem till kylan, hoppas ni haft det riktigt mysigt :) Tråkigt med Catie, men Marianne fixar det nog :) Ja om en vecka ses vi i Göteborg =)=) o du, jag skriver upp för mitt BE på måndag. När gör du ditt?

Puss & Kram