lördag 29 januari 2011

När Katten är borta dansar råttorna på bordet!!


Ja det kan man ju kanske säga, men riktigt så illa är det ju inte :) Camilla har ju lämnat det kalla landet bakom sig och är just nu påväg till thailand.. Så nu ska jag vara camilla i 18 dagar. får se om det blir en hiss lr diss :P jag hoppas ju såklart på en hiss.
Så från att jag och camilla har gjort halv jobbet var så ska jag göra allt själv :) kommer blir fullspäckade dagar och det gillar vi. Och på onsdag ska jag göra tränardebut här nere i skåne. det ser jag verkligen fram emot. :) det är så himla härligt gäng som tränar så jag ska nog klara av den uppgiften. Har redan klurat ut en övning som jag tycker är passande.
Så den kan jag berätta mer om närmare onsdag.


Dagen idag började i alla fall med att jag och Eva fodrade ett stall i var och
när klockan var sju satte vi oss i bilen och åkte in mot stan för att vinka av våran kära Camilla. När hon läser det här kanske hon har ätit av den underbara frukost buffén som fanns på hotellet. FUSK :P hehe
Sen idag har alla hästar utom Zorro blivit jobbade, han får vänta till imorn :) Hubert gjorde sin debut också han var väldigt glad och busig. Bockade, sparkade och ville inte alls
sluta så han sprang runt så fint :P
Det va alltså första gången han blev longerad idag. och det gjorde vi både i trav och galopp. blev inte så mkt skritt det va nog inte lika roligt :P
Smultron va idag mer med på vad som hände och förstod också vad hon skulle göra, men med henne blev det mest att hon skulle lyssna på mig och vad jag bad henne göra och det gjorde hon jättebra :)
Classic och Catie fick jobba lite lätt i ridhuset. Båda två kändes fina så imorn blir det lite mer lösgörande. kanske lägger ut nån bom. Hästarna brukar uppskatta ridhuset lite mer om det ligger lite bommar här och var :) så det kan dom väl få. Classic går ett tidigt morgonpass och Catie går efter utsläppet.. Efter det ska jag ge mig på att rida Zorro får se vad han säger om det. vi tar det lite lugnt så får vi känna på varandra lite.

Nej nu blev det mycket text. Ska lägga in lite bilder.

kanske blir att råttorna dansar lite på bordet ;)


Camilla Kletade Antibit i hela Caties box.. Hmm.. :P


Jag och Hubert..


Classic,Camilla och Catie.



Tjoho



Camilla skulle slänga sig i en snövall bara det att den va GANSKA hård.. haha


Nu blir det sängen. Natti natti

// Mikaela

Inga kommentarer: