söndag 6 mars 2011

En dålig dag.

Ja det är ju lika bra att man blogar annars vet ju folk ändå att det inte gått så bra.
Gick uselt i dag när vi var i Flyinge för att hoppa.
!.10 började vi med, hon vad jätte spänd och ville nästan stanna på första men hon hoppade tack vare att jag drev på ordentligt. ( Jag tycker att det är helt ok för hästar att vara spända och tittiga så här i början av tävlings säsongen, så länge de gör de man ber de om!)

Sedan hoppade hon vidare, spänd och lite oridbar men gjorde allt jag bad henne om. Hon hoppade ju dessutom vatten mattan! Men sedan tog det tvärstopp! På en helt vanlig oxer som skulle hoppas mot hörnan med lite grejer och funktionär bakom. Tre gånger stannade hon där! Hon skulle banne mig inte hoppa den :( Så trist!
Så jag tänkte att då tar jag väl en annan oxer som hon redan hoppat. Tror ni att hon hoppade den då? Nix inte en chans.

Så nästa helg ska jag hoppa 1 m med henne!!! NU ska hon runt en bana! Så lågt ska jag hoppa till hon hoppar allt utan att blinka!
Är trött på detta beteendet! Typisk ston!

Ska även åka iväg och hoppa henne men det får vänta lite för på onsdag kommer Chanette Bellander och tränar! Jag behöver verkligen trimmas ut av henne! Hon är så duktig! Classic var så fin förra året när vi tränade för henne!! Speciellt under ute säsongen när man kunde göra riktigt många bra övningar som är lite svårt att få in i lilla ridhuset!! Kul ska det bli :)

Hade ju tänkt att Zorro skulle vara med men han är inte klar för det ännu!
Longerade honom ute i solen i dag, han brydde sig inte om något direkt så nu hoppas jag att vädret som är helt underbart håller i sig så kanske jag kan rida honom ute i veckan som kommer.

På lördag ska vi åka till Helsingborg och titta på SM, gud så kul!!

I morgon ger vi oss av till Bollerup för att undersöka Catie som är hel skum!
Hur kan en häst som nästan "vilat" i 6 månader vara ofräsch? Det är för mig en gåta! Som jag hoppas att Anders kan lösa i morgon! Det hade varit för träffligt :)
Hon är ju bara 11 år hon ska inte vara såhär skröpplig redan!!


Catie är den finaste hästen jag haft
Hon har gjort allt för mig! Så fin!
Finns ingen bättre
Puss på dig min Ängel!


1 kommentar:

Evelina sa...

Tråkigt att Classic var så spänd, hon behöver nog bara komma in i tävlandet så är hon tillbaka :)

Håller tummarna imorgon, tycker inte detta ska sätta stopp för er, jag minns när hon var helt galen, alla andra hade slutat men ni kom igenom det :)
Alla vet redan vilken kapacitet ni besitter så det kommer bli bra igen :D